Sylinteriryhmä: Lohko jossa männät liikkuvat, valmistettu valamalla valuraudasta tai kevytmetallista. |
Sylinteri: Putki missä mäntä liikkuu. |
Nokka-akseli: Tehtävänä aukoa venttiilejä. |
Öljysuodattimen jalka: Öljyn kuljetus letkua/putkea pitkin moottoriin. |
Kampiakseli: Muuttaa männän edestakainen liike pyöriväksi. |
Venttiilin lukkokiilat: Lukitsee venttiilin paikoilleen. |
Sylinterin hoonausjälki: Sylinteri hoonataan jotta öljy tarttuisi sylinterin sisäpintaan paremmin. |
Männäntappi: Pitää männän kiinni kiertokangessa. |
Venttiilinjousi: Palauttaa venttiilin yläasentoon. |
Venttiilin paininkuppi: Tarkoitus säätää venttiilin välys. |
Männänrenkaat: Tiivistää männän sylinteriin. |
Venttiilin ohjurikumi: Tiivistää ja ohjaa venttiilin liikettä. |
Venttiili-istukka: Tiivistää venttiilin sylinterikanteen. |
Vauhtipyörä: Varastoi liike-energiaa moottorin pyöriessä. |
Öljypumppu: Pumppaa öljyn koneen joka kolkkaan. |
Venttiili: Imeä sylinteriin ilmaa ja bensaa ja poistaa pakokaasut. |
Kampiakselin laakeri: Tehtävänä taata kampiakselien vapaa pyöriminen. |
Mäntä ja kiertokanki: Männän tehtävä puristaa ilma/polttoaine seos sylinterissä. | Kiertokangen tehtävä on pyörittää kampiakselia. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti